Wednesday, December 22, 2010

EMPAT TAHUN TELAH BERLALU........

Cepatnya masa berlalu...

kalau diingat empat tahun lalu sewaktu ini sepatutnya orang kampung sebok rewang di rumah keluarga comei di kampung...... tapi sebaliknya telah berlaku. Bukan orang kampung je malahan keluarga comei jugak sebok berkemas untuk berpindah ke pusat pemindahan banjir di pekan....

Anggota penyelamat bertungkus lumus menyelamatkan mangsa banjir....


Inilah rumah orang tua comei di kampung.... setelah 20 tahun banjir tidak berlaku... entah kenapa tahun itu banjir pulak...rezki comei kot........ bangsal ditenggelami air.... nasib baik barang2 tak dihanyutkan air & kita orang sempat selamatkan semuanya....
setelah menempuh berbagai2 dugaan & hampir2 tidak jadi nikah... akhirnya masalah dapat jugak diselesaikan.... kesian tok kadi... datang pun naik bot... kita orang nikah ala-ala cowboy tau... malam nak nikah famili comei duduk di hotel kat BP & malam2 comei merayau kat bandar BP tu.... malam pengantin pulak comei merayau kat PS.... opsss lupa lak... Lepas nikah tu comei terus cabut pergi Pekan YP dengan pakaian serba putih........ hahahaaha... kelakarkan.... kenangan tu... korang tak de macam tu kan masa nikah.....


Kalau korang tanya apa perasaan comei pada masa itu.... hanya ALLAH saja yg tau... air mata comei ni mengalir sama lebat dengan hujan yg turun pada masa tu.... Tapi lama-lama comei ok la... dan comei fikirkan yg positive je... semua yg terjadi itu pasti ada hikmah disebaliknya... dan ramai kawan2 & saudara mara kata air itu rezki dan mudah-mudahan makbul kata2 mereka...aminnnn.....

12 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Uoll punya anniversary ke arini Mei? Happy anniversary... moga kekal bahagia hingga ke Syurga.

comeisari said...

esok bokde... 23 dec

Mama Miraki said...

ehhhh annivesary comei sama nagn besday mama....huh..ada nostalgia rupanya majlis perkahwinan comei yea...tak apa kenangan indah tu...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

oh klu mcm tu.. nk tumpang ucap Happy Advance birthday la utk Mama Miraki kt sini... moga pjg umur.

MSOM said...

Happy anniversary Comeisari

Mama Miraki said...

Hepi Annivesary comei...eiii sama ngan besday mama tu....ohhhh time banjit besar melanda PS dulu tu ye comei kahwin.....

comeisari said...

MM,MS & Mamamiraki terima kasih...
Mamamiraki...happy anniversary jugak ye... moga2 kekal dunia & akhirat... amin..

acidaini said...

Hehe..teringat pulak zaman aku kahwin..hehe..nasib tak jd apa2..Happy anniversary Comeisari..semoga panjang umur..murah rezki & bahagian di sisi keluarga tersayang..Amin..

Affiliate said...

Great blog here.. It’s hard to find quality writing like yours these days. I really appreciate people like you! take care and see you soon. Take a look on my site too, http://simurl.com/kerja.kerajaan

♥ ieRa ♥ said...

happy anniversary..moga kekal hingga akhir hayat

jom lawat blog lensadanfoto

en. suhaimi said...

teringat time banjir dulu.... sampai terpaksa pindah duduk kat dewan... pastu makan nasi kawah.......


http://jutawan-dinar-iraq.webs.com

3gp MELAYU said...

Happy anniversary,,,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails