Thursday, December 16, 2010

PECAH LAGI....

Apa yg pecahhhh???????

Ni nak cerita pasal lantai rumah comei ni ha...

Kali ni dah kali ke 3 berlaku....

Pertama kali tile2 ni meletup & pecah masa sebelum pindah masuk (4 - 5 tahun dulu)...
Tile kat ruang tamu habis semua pecah...

Kali kedua berlaku tahun lepas... pecah kat ruang makan pulak....

Kali ni kali ke 3.... kena kat depan pintu2 bilik.... adehhhh....

Lepas ni kat mana pulak ye... dapur , bilik atau toilet.... tengah tunggu masa pecah je tu....


Nasib baikla MrL tau nak pasang tile2 ni... jadi tak payahla upah orang buat... jimat duit..hehehehe... kesian MrL, malam-malam kena buat kerja2 ni.... Nasib baik khaira tak mengacau, cuma sebok tanya... ayah wat rumah ke????
Adehhh dahsyat betul MrL buat rumah tu....

5 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Oo MEI...Ada beberapa faktor maybe yg menyebabkan tile pecah antaranya, masa diaorg buat tile tu...masih ade lg udara dan simen still tak berape stabil lg..(ada la composit tertentu )

Ada juga kemungkinan lain maybe jubin dipasang tanpa menggunakan campuran gam simen atau maybe sebelum dipasang kepingan jubin tidak dibasahkan atau direndam dahulu dalam air sejuk. Gitulah yang aku pernah tahu. Wallahualam.

comeisari said...

yuppp... lebih kurang mcm tu la...

lagi pun rumah murah mcm tu le.. pemaju wat ala kadar je...

x pe la dah ada contractor yg x dibyr gaji kat rumah tu senang sikit kerja2 baik pulih...

MSOM said...

Pemaju yang buat ni dulu mungkin MENCURI, nak untung lebih.

Rumah saya lagi teruk, tetapi masalah simen yang tidak cukup. Bayangkan, anak saya terhantuk kat dinding pun ada pasir yang jatuh.
Nak gantung lukisan, gambar, jam paling masalah. Kalau dipaku dengan sekali ketuk terus masuk.

Kesimpulan saya, pemaju itu sama macam penipu, perompak. Ambik untung dengan membuat rumah yg tak berkualiti.

Ada yang lebih malang daripada kita, dah bayar rumah 5, 6 tahun, tetapi rumah tak siap. Karam Singh dah cukup masak dengan perkara ini.

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

om singgah my new blog n being my followers too...tq

http://mummylovepink-lovely.blogspot.com/


and

jom singgah my shop blog...tq

http://mummylovepink-shoppaholicblogspot.blogspot.com/

Affiliate said...

Great blog here.. It’s hard to find quality writing like yours these days. I really appreciate people like you! take care and see you soon. Take a look on my site too, http://simurl.com/kerja.kerajaan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails