Monday, April 12, 2010

APA NAK JADI

Ya Allah, apa nak jadi sekarang ni ye...

Orang yg buat kerja ni tak ada hati dan perasaan ke...

kalau comei jumpa org yg lakukan benda2 ni, nak je comei ckp kat dia " ooo masa buat projek seronok tapi bila dpt hasilnya boleh pulak buang2.

boleh tak comei katakan perbuatan dia org ni lebih teruk dari binatang, sebab binatang pun tau sayang anak...

Betul...

sebab 2 minggu lepas ada la kucing sesat dah beranak kat dalam rak kasut kat rumah comei tu, punya la terkejutnya comei...

bila comei jenguk je punyala marah ibu kucing tu, rasanya ibu kucing tu ingat comei nak ambik anaknya kot...nak diterkamnya comei, nasib baik khaira tak ada masa tu, takut je kalau khaira mengacau kucing tu sbb khaira mmg pantang tgk kucing habis digomolnya...

YA ALLAH......mintak dijauhkan la perkara2 ni terjadi dlm famili comei....

8 comments:

kasih suci said...

kejam kan manusia zaman sekarang..sudah takde sifat perikemanusiaan langsung..lagikan binatang sayangkan anak mereka..tp manusia sudah hilang pertimbangan..dah tak takut dosa..

comeisari said...

tu la kasih...org yg nak anak x dpt la pulak yg dpt dibuang2...emmmm entah la dah mcm satu trend pulak...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

mungkin sbb org tu baru lepas beranak jd dia kena penyakit meroyan la kot, tak perasan kot dia buang anak dia, dia ingat tikus...hehehe..

eh Mei...sorry aku tak perasan ko sms td..busy buat kek.

qellissa said...

manusia skrg mmg kejam, xde hati perot, klu xnak bg kat org yg nak..x payah lah nk buang mcm sampah..hangin tol..makin hari makin ramai yg perangai cam binatang..

comeisari said...

MM aku ingat ko dah x ingt aku lagi..email pun x balas..

Qellisa mmg betul, mcm comei ni nak anak no2 punya la susah..belum ada rezki kot...

MSOM said...

Kita semua harus berbuat sesuatu untuk menghentikan situasi mengerikan ini daripada terus berlaku. Jika kita hanya mampu menulis dalam blog dan Fb, maka suarakanlah.

Jika anda ada kuasa, gunakanlah kuasa anda untuk mengekangnya. Usahlah menutup mata dan telinga. Sedarlah masyarakat kita semakin hilang agamanya.

Ain said...

jom join kempen kat blog ain.....

kita sama2 tanamkan kesedaran masyarakat untuk selamatkan pewaris kita....

comeisari said...

MSOM-Alhamdulillah buat masa ni famili comei telah menyelamatkan 2 nyawa dari menjadi mangsa...

maksudnya adalah antara famili comei yg telah mengambil bayi2 itu menjadi anak angkat...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails