Monday, April 26, 2010

BALIK KAMPUNG - JALAN-JALAN CARI MAKAN

wah lama betul comei tak jenguk blog ni.....4 hari tak update...sebenarnya comei balik kampung...
Lama betul tak balik...lebih kurang 6 bulan (sejak aidilfitri tahun lepas) jadi kali ni bercuti lama sikit...lagi pun MrL ada urusan keluarga yg perlu diselesaikan...

Comei ni kalau balik BP tempat yg pertama di tuju adalah kedai makan...pehhhh..memang best giler..tak ada tempat yg paling sedap kat dunia ni melainkan makanan kat BP tu...cewah promosi ni... murah pulak tu....ya betul..... tak percaya tanya MM.... sebab tu MM ni tiap minggu balik kampung...

ni cendol cawan...harganya RM1.50...

cendul biasa...RM1.00

ABC...ni kegemaran comei...order 1 mangkuk untuk comei...tapi khaira yg makan...habis pulak tu dia makan..harga RM1.00

tengok...ayah dia nak pun dia tak bagi...

ni lagi satu wajib comei makan bila balik BP....soto ayam...pehhhhh..mertua lalu pun dah tak nampak dah...harga RM3.00


cuba teka ini apa.....haaaa..ni la pisang goreng yg dipotong2. cara makannya..pisang tu dicecah dengan kuah sambal kicap kacang...specialkan...sambal kicap tu dicampur dgn kacang goreng yg dah ditumbuk..pehhhh..terangkat...


ni kacang tumbuk.....masa kecik2 dulu comei suka sangat makan...sedap..

Sebenarnya banyak lagi yg comei makan sepanjang 3 hari 3 malam kat kampung tu seperti rojak kuih, nasi ayam & satay sahlan...tapi comei tak sempat nak ambil gambar..biasala mulut asyik pot pet dengan saudara mara.....lupa nak ambik gambar......nampak gayanya balik KL ni kena puasala comei...kalau tak bertambah comei la comei ni...

6 comments:

Hana Picca said...

sedapnya...

TokNabe said...

Time panas gini, cendol dgn ABC tu mmg terangkat ler.

comeisari said...

Hana, Toknabe..mmg terangkat...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

waaaa jelousnya aku.. tak bleh jadik... balik BP nanti nak singgah semua kedai2 tu...memang paling sedap di DUNIA!!!! Eh goreng pisang tu org Johor je yg suka cicah dgn kicap...tp klu org negeri lain nk cuba..silakan memang sedap giler!! Lain dari yg lain...

Cheqna said...

sedapnya ABC tu..hehe..

:-)

comeisari said...

CHEQNA MMG SEDAP..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails